Friday, November 28, 2014

小瑞士绵羊牧场"泰"好拍 Have Fun at Swiss Sheep Farm

有一个小小 小瑞士绵羊牧场坐落在七岩的高速大道旁,在 圣托尼主题乐园的斜对面. 因为看了很多部落格,每个都说小瑞士绵羊牧场和圣托尼主题乐园 很近罢了,所以我就尝试从圣托尼主题乐园走到小瑞士绵羊牧场. 说真实话真的好远! 走了半个小时才到, 所以建议还是踏公共巴士吧!别像我这个笨蛋这样走着去, 有巴士停下来都不搭!
Swiss Sheep Farm is located just opposite Santorini Park  BUT I can tell you, it is not as near as you think, still need to walk quite a distance. I have use half and hour walk to reach there. I HAVE TRY IT MYSELF. (Advised to take public transport.)

看到吗? 我到了
Reaching there




终于走到来了路口啦!
You can see this when you at the highway~~

走了这么长的路, 现在这里的咖啡厅喝个茶,吹吹冷气! 这里的咖啡厅不错哦~ 这里的布置有欧式牧场味,还有 WIFI 可上网. 如果想去华欣,可以跟这里的工作人员拿德士司机的电话号码,我就是在这里问回程, 不过最后我用超特别的方式回去!
After such a long distance walk, at the main entrence side there have a coffee shop~ So I go in to have a break and enjoy a cup of drink in an "air cond" environment. *ahhhhhh~~~such a wonderful rest* the design at this coffee shop is like a farm feel, i really like it. 

咖啡厅门外~
You also can sit outside and have a cup of tea
咖啡厅里
Inside view~
想喝什么? 咖啡? 茶 ? 还是.......我? *哈哈*
What can I help you? You want coffee? tea? Or me? *Lolx*
这里的布置很有 FEEL~
Anywhere also got feel~
买票时间咯~大人 120 Bath / 小孩 80 Bath
Now is ticket time to the farm
买了票, 是时候进去了
Let me bring you to the farm world
工作人员在里面等着我啊!
Main entrance
一进去就看见超大的熊熊
Do you saw what I saw?
可爱的熊熊让我不得不走快一点和他拍照!
Come faster, I want take picture with that big bear~
突然觉得我很渺小~
Lolx, i'm too small already compare with the big bear.
这里又是那里?
At the side of the entrance
在戏里才能看到的牧场背景
Nice place~
"猪角买位"
See? Selfie~~
啊! 为何突然有蜘蛛人出现??
Spider man why at there? He not at city?
在牧场做工就是闷
Farm work is boring
广告
Advertisment
又没有很有牧场 FEEL~
This scene I saw in movie before~
南瓜区~
pumpkin area~
绵羊去~ 还可以喂它们哦!
Sheep area~ and you can also feed them~
爱心区~
Love Area
谁是这里的主角?
that place is reserve for me?
为爱上锁吧!
Love Key Chain~
噗噗车~
pu pu car 
风车~
Windmill area
他是我刚认识的朋友~你想认识吗?
he is my new friend~ want I introduce to you all?
南瓜在忙
Pumkin are working
好可爱~
*BOO*
变形金刚~ 你喜欢哪一个?
Transformers which one you like?
我~ 又要流浪去了!
I want to go travel again.....
谁的脚那么大?
Who's shoes soo big?
我怕怕!
I scare ><
什么数学题哦?
What math is this? *lol*
你的心让我点燃吧!
Let me burn your heart~ <3
我的车坏了, 可以在我一程吗?
My car have problem, can fetch me?
虽然圣诞节还没到, 但还是很美很漂亮~
Nice and big snow man~
我想要一只这么大的熊熊! 口以吗?
I want this bear, can I bring back home?

这里每个地方的设计都别有用心~ 处处都是拍照点! 


RATE : 8/10

更多详情 More Information


小瑞士绵羊牧场 Swiss Sheep Farm Hua Hin
地址Address : Petchburi Thaniland 76120 

营业时间 Open Hours : Monday - Friday 10am - 7 pm
                                       Sat - Sun              9 am - 7 pm
                                     
入门票 Entrance Fee: 大人 Adult 120 Bath
                                   小孩 Child  80 Bath

网页Website : http://swisssheepfarm.com/

交通Transport :
1) 搭乘橙色小巴直达小瑞士绵羊牧场,需跟巴士司机说你的目的地 (20 - 30 Bath). Take the Orange Bus from Hua Hin Direct to Swiss Sheep Farm (Just need tell the bus driver, 20 - 30 Bath)

2) 从圣托尼主题乐园走过大路到对面,然后直走到小瑞士绵羊牧场 (约30min) Walk from Santorini Park to opposite across the road, then walk straight untill you see Swiss Sheep Farm.

No comments:

Post a Comment